Vi bemannar byggbranschen

Från yrkesman till hantlangare utefter ert behov.

Sök jobbRegistera dig

En dag som alla andra dagar och ett år som alla andra år… Inte riktigt…

Så mycket som har hänt både internt hos oss på Helpman men också i ByggSverige och i Världen. Inte har det bara varit de positiva nyheter som visats och talats om, och inte heller har det varit den stabilitet och trygghet i samhället som vi kanske har vant oss vid. Men jag tror att vi kan lösa det tillsammans, hela samhället i stort.

Att få in ungdomar i arbete där de redan i skolan fostrats i entreprenöriellt tänkande. 
Ett tänk som bidrar till att man förstår sig egen position till att påverka till något större. 
En omsättning, en frihet, en drivkraft men också en konsekvens av ens eget handlande som kan leda till ofrihet, stiltje, brutet förtroende och svalnande resultat.

Att vi alla tänker miljöfrågan i ett mindre perspektiv för att göra den hanterbar.
– Hur kan jag påverka vårt företags miljösituation?
Kanske räcker det med att källsortera eller att man inte köper in mer frukt än vad det går åt.
Sen tror jag fullt och bestämt att vi alla i befattning där man kan påverka tänker hållbart. 
Hållbart i miljö, organisation, ekonomi och personal.

Om vi då även skall ta upp det som vi alla arbetar inom.. Bygg!

Denna härliga bransch som alltid lämnar ett resultat efter sig. 
Kan tänka ibland att man inte lämnar någon till eftervärlden på samma sätt som yrkesarbetarna som är med och skapar. 
Bygger inte bara hus utan hem, inte bara vägar utan vägen som bär en hem, inte bara broar utan en sammanlänkning mellan olika öar eller över sund.

Min gammelmorfar var anställd av Stockholms stad och var därför med och byggde bland annat Västerbron. 
Tänk vad häftigt det är att åka på den bron och varje gång tala om för mina barn att just denna bro har er gammel gammel morfar varit med och byggt. 
Även om de vid detta lag kan den historien så säger jag den gång på gång med stolthet. Något som är en del av en själv och som finns kvar när människan bakom har gått bort.

Men om vi flyttar oss till nutid..

En bransch där trycket är påtagligt och förändringarna sker snabbt. 
Där vi som bemanning- och rekryteringsföretag blir mer och mer personalintensiva. Dels att vi växer men också att många av de duktiga yrkesarbetarna blir överrekryterade till de arbetsplatser de är på.
Det är alltid tråkigt att tappa bra medarbetare då det är dessa som för oss framåt men vi önskar såklart de alla stort lycka till och kanske ses man igen i framtiden. 
Grattis även till den aktuella arbetsplatsen som får ytterligare en bra medarbetare och grattis till våra duktiga rekryterare och konsultchefer som tagit fram rätt person.

Något som då även är i linje med den vision som vi har i bolaget. – Rätt person till rätt plats i rätt tid och till rätt pris.

Det korrekta priset bygger såklart på erfarenheten och kunskapen dvs kandidatens lön ligger alltid som grund till det pris som vi sätter.
En trygghet både för dig som kund men också något som gör att vi kan sova gott om nätterna.
När 88%- aren sen har arbetat sig upp till yrkesbevis eller att man har en längre erfarenhet så åker lönen upp och debitering med den.

En självklarhet kan tyckas men det som är självklart för den ena betyder de facto inte att det är en självklarhet för den andra.

Så vart är Helpman på väg och vart ska vi?

Ett Rom finns väl för alla bolag oavsett om det ligger i en strategi över ett år eller i en strategi som spänner över flera år?
Helpman skall 2020 bibehålla platsen som ett av de större bemanning- och rekryteringsföretagen som nischat sig mot byggsektorn men vi skall mer än dubbla vår omsättning. 

Vårt stora fokus kommer därför att vara hållbarhet och långsiktighet. Att skapa samarbeten och affärer som ger en långsiktighet med kund och konsult. Där det finns en balans mellan oss och kund där nöjdheten skall ligga i fokus.

Vi har under året gjort en undersökning efter de uppdrag som vi har haft. En undersökning som handlar om kund- och konsultnöjdhet.
Vårt mål var att 8 av 10 skulle vara nöjda med oss som arbetsgivare eller som leverantör.

Resultatet blev bättre än så: 
Kundnöjdhet: 82%
Konsultnöjdhet: 84,8% 

Men nu är det dags att blicka in i 2018 och innan dess hinna med lite jul- och nyårsfirande.

I och med detta så vill jag önska er alla 
EN GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR!!

Med Varma Hälsningar

Pernilla Aronsson
VD
Helpman 

827
831
836